• slide

    HONDA NSX

NSX

Pure Sport Hybride

 

Het ontstaan van een supercar

De weg naar succes is niet gemakkelijk; hij kronkelt en draait en gaat van uitdaging naar uitdaging.

Het combineren van het toppunt van sportprestaties met alledaags rijcomfort had tijd nodig. We moesten ook redelijk wat tegenslagen incasseren. Maar als het bereiken van perfectie betekende dat we steeds opnieuw moesten beginnen, dan zouden we dat doen. Daarom duurde het jaren voordat de auto perfect was. En daarom werd de NSX alleen maar beter en beter.

Tijdloze lijnen

Ontworpen voor pure prestaties, waar u ook naartoe rijdt.

Dit was de grondslag van de nieuwe NSX: een krachtige sporthybride. Maar meer vermogen betekende ook meer uitdagingen. Om het vermogen te kunnen bedwingen, verlegden we onze aandacht naar de bestuurder - we lieten onze gedachten de vrije loop en het resultaat is een gevoel van verbondenheid tijdens het rijden; een verwantschap die nooit voor mogelijk werd gehouden.

Menselijke prestatie

Iedereen die betrokken is bij het ontwerp en de bouw van de NSX is één met de auto, van begin tot eind.

Binnen het onlangs gerenoveerde - en speciaal gebouwde - Perfomance Centre in Ohio worden alleen het NSX chassis en de lak gehanteerd door speciaal gemaakte machines. De rest van de auto wordt van begin tot eind met de hand gemaakt. En het is die menselijke touch die de NSX zo bijzonder maakt

Een kunstwerk

De hoogglansafwerking van de NSX benadrukt zijn mooie vorm.

We hebben meer dan 20 uur nodig om de perfecte lakafwerking te bereiken: twee lagen primer, vijf lagen kleur en twee lagen heldere lak. Daarna laten we het 16 uur drogen. Eenmaal uitgehard wordt de auto met de hand geschuurd, schoongeveegd en voorzien van nog twee lagen heldere coating voorafgaand aan de laatste laklaag.

 

Licht gevoel

Ook deze opvallende wielen worden met de hand gemonteerd en zijn exclusief voor de NSX.

Ze zijn gemaakt van gesmeed aluminium voor lichtheid en stevigheid. De stijfheid- gewichtratio is perfect in evenwicht voor topprestaties. De wielen en Brembo remmen - met optionele carbon-keramische schijven die worden gebruikt in de F1 - houden de onafgeveerde massa van de auto op een absoluut minimum voor een betere wegligging.

 

Super krachten

U, de bestuurder, bent het middelpunt van de NSX. Maar direct achter u zit de technologisch meest geavanceerde motor die we ooit hebben gebouwd.

Middelpunt van de belangstelling

De met de hand gebouwde motor is een 3,5-liter V6-motor met twin-turbocompressor. Centraal gemonteerd aan het aluminium chassis levert de motor vermogen via een transmissie met 9 versnellingen en dubbele koppeling, voor directe respons.

Zinderend

Meer vermogen wordt toegevoerd via een elektromotor achter en dubbele gemonteerde elektrische eenheden vooraan. Op het circuit zorgt dit voor zinderende actie. U kunt het horen, voelen en waarnemen in uw lichaam tijden het accelereren, remmen en draaien; maar eenmaal terug op de weg kunt u het vermogen ook heel makkelijk temperen.

 

Elementen van prestaties

De echte schoonheid van de NSX is dat hij de verscholen coureur in u losmaakt. Dit is de technologie die dit mogelijk maakt.

 

Een snelle respons

Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) is de eerste in zijn soort die wordt gebruikt in een supercar. Tijdens het accelereren krijgt u onmiddelijk koppel en tijdens het remmen werkt het systeem samen met de schijfremmen voor directe respons. Komt u uit een bocht, dan kunt u eerder en sneller accelereren mat extreme precisie.

 

Totale herwinning

De motor staat bekend als een autonome hybride. Op innovatieve maar ongelooflijk simpele wijze herwint de motor elektriche energie via acceleratie in bochten en helpt het remproces. Hij laadt voortdurend het  lithium-ION-accupakket op en behoudt zo de energieniveaus terwijl u rijdt.

 

Elektrische energie

Een dubbele motoreenheid beperkt de reactietijd die normaal gepaard gaat met een motor met turbocompressor. Direct werkend op de krukas levert hij onmiddelijk een hoog vermogen en - geholpen door de vooraan gemonteerde dubbele motoreenheden met Launch Control geactiveerd - met een ongeëvenaarde hoog koppel.

Twin-turbocompressoren

Dankzij kleinere, lichtere turbocompressoren wordt meer vermogen behaald met gebruikmaking van twee unieke eenheden van het type 'Electronic Wastegate'. Deze compacte turbines besparen ruimte en reguleren maximale turbodruk voor minder vertraging en betere prestaties.

 

Snel schakelen

De transmissie met negen versnellingen en dubbele koppeling (Dual Clutch) synchroniseert prachtig met de V6-krachtbron en Direct Drive-motoreenheid, waarbij volledig gebruik wordt gemaakt van het uitgangsvermogen en de brede vermogensgroep van de NSX. Schakelen gaat razendsnel en combineert perfect met de snelle respons van de NSX; perfect voor een dag op het circuit en ook supersoepel op de weg.

 

Beheers de bochten

Het gaat allemaal om Yaw Control. Dit is waar het vermogen in bochten strategisch wordt toegepast op één wiel en dan het andere, via de dubbele motoreenheden aan de voorkant. Dit staat ook wel bekend als koppelvectoring en het voelt alsof de auto draait naar wens. 

 

Interesse in deze wagen? Contacteer ons!

*
*
*
*